İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı iştiraklerde çalışan yaklaşık 23 bin işçinin greve gitmesi, kentte günlük yaşamı olumsuz etkiledi. Toplu iş sözleşmesi görüşmelerinin tıkanmasının ardından, İZELMAN, İZENERJİ ve Ege Şehir A.Ş. çalışanları 29 Mayıs'ta greve başladı. Grevle birlikte başta ulaşım olmak üzere birçok belediye hizmeti aksarken, özellikle Alsancak, Kıbrıs Şehitleri Caddesi ve Kordon hattında çöp yığınları oluştu.
Turistik Bölgelerde Kötü Koku Tepki Çekti
Kentin gözde turistik bölgelerinde günlerdir toplanamayan çöpler, çevreye kötü koku yaymaya başladı. Yerli ve yabancı turistlerin yoğun olarak bulunduğu Alsancak ve Kordon hattında çevre kirliliği, hem bölge esnafını hem de vatandaşları rahatsız etti. Esnaf, çöpler nedeniyle müşteri kaybettiklerini belirterek çözüm talep etti.Başkan Tugay Eldiven Giyip Çöp Topladı
Krizin derinleşmesi üzerine İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, gece saatlerinde Alsancak Kordon’a giderek temizlik çalışmalarına katıldı. Grevde olmayan belediye çalışanlarıyla birlikte çöp toplayan Başkan Tugay, çöp poşetlerini kamyona yükleyerek çalışmalara bizzat destek verdi.

















