BBC News’in aktardığına göre, Güney Kore’de 1975 yılında altı yaşındaki kızı Kyung-ha’yı kaybeden Han Tae-soon, 44 yıl sonra kızını bulmasının ardından Güney Kore hükümetine karşı dava açtı. Han, kızının kaçırılarak bir yetimhaneye götürüldüğünü ve sahte belgelerle ABD'ye evlatlık verildiğini öne sürüyor. Olay, Güney Kore’nin onlarca yıldır tartışma konusu olan uluslararası evlat edinme sistemine dair yeni soruları beraberinde getirdi. 1950’lerden bu yana yaklaşık 170 bin ila 200 bin Güney Koreli çocuğun, çoğunlukla Batı ülkelerine evlatlık verildiği tahmin ediliyor.
ARAHABERİ
Yayınlanma: 24 Mayıs 2025 - 13:48
Güney Kore'de Tarihi Dava!
44 yıl önce kaybolan kızının, sahte belgelerle yurt dışına evlatlık verildiğini öğrenen Güney Koreli bir anne, devlete karşı dava açtı. Tarihi nitelikteki bu dava, Güney Kore’nin uzun süredir tartışma konusu olan evlat edinme politikalarını yeniden mercek altına aldı.
ARAHABERİ
24 Mayıs 2025 - 13:48
EDİTÖR

Gazete ABC haber merkezi
İlginizi Çekebilir
















