Milli Eğitim Bakanlığı tarafından şubat ayında gerçekleştirilen "Dijital Dünyada Ekran Kullanımı Araştırması", ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin dijital cihazlarla olan etkileşimlerini inceleyerek, öğrencilerin eğitim süreçleri ve gelişim alanları üzerindeki etkilerini ortaya koydu. Araştırma, 17 büyükşehirdeki bilgisayar laboratuvarı bulunan okullarda eğitim gören 3 bin 230 öğrenciyle yapıldı.
Öğrencilerin Dijital Cihaz Kullanım Amaçları
Araştırma sonucunda, öğrencilerin dijital cihazları en sık kullanım amaçları şu şekilde sıralandı:- Yüzde 15,2: Araştırma yapmak
- Yüzde 13,9: Ödev yapmak
- Yüzde 12,1: Bilgisayar oyunu oynamak
Dijital Cihazlara Yeniden Erişim İsteği
Öğrencilerin günlük dijital cihaz kullanım süreleri üzerinde yapılan incelemelerde dikkat çeken bir diğer bulgu ise, dijital cihazlardan uzaklaşıldığında yeniden erişim arzusunun ortaya çıkması. Araştırmaya katılan öğrencilerin yüzde 60'ı, dijital cihazlarını kapattıktan sonra her zaman veya bazen tekrar cihazlarına yönelme isteği duyduğunu ifade etti. Ayrıca, yüzde 40,8'i cihazlarını kapattıktan sonraki 1 saat içinde tekrar cihazlarına yönelme eğiliminde olduğunu belirtti.Sosyal Medya Kullanımı Artıyor
Araştırmada öğrencilerin sosyal medya kullanım alışkanlıkları da dikkat çekti. Öğrencilerin yüzde 36,1'i sosyal medya kullanmadığını belirtirken, geri kalanların büyük bir kısmı düzenli olarak sosyal medya kullandıklarını ifade etti. Öğrencilerin sosyal medya kullanım süreleri ise şu şekilde:- Yüzde 27,9: Günde bir saatten az
- Yüzde 25,5: 1-2 saat
- Yüzde 7,8: 3-4 saat
- Yüzde 2,7: 5 saat ve üzeri

















