Yerli üretimi korumak ve fiyat istikrarını sağlamak amacıyla mısır ithalatında 31 Temmuz 2025'e kadar geçerli olacak şekilde 1 milyon tonluk tarife kontenjanı uygulanacak. Bu kapsamda ithal edilecek mısırdan gümrük vergisi alınmayacak. Konuya ilişkin Cumhurbaşkanı Kararı ile Ticaret Bakanlığınca hazırlanan "Mısır İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanmasına İlişkin Tebliğ" bugün Resmi Gazete'de yayımlandı. Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, piyasanın doğru yönlendirilmesi, spekülatif fiyat hareketlerinin önlenmesi ve temel gıda ürünlerinde arz güvenliğinin sağlanmasının hedeflendiği belirtildi.
ARAHABERİ
Yayınlanma: 01 Mayıs 2025 - 11:16
Mısır Piyasasında Yeni Düzenleme
Yerli üretimi korumak ve piyasada fiyat istikrarını sağlamak amacıyla mısır ithalatında yeni bir düzenlemeye gidildi. Bu kapsamda, 31 Temmuz 2025 tarihine kadar geçerli olmak üzere 1 milyon tonluk tarife kontenjanı açıldı. Söz konusu kontenjan kapsamında yapılacak ithalatta gümrük vergisi oranı %0 olarak uygulanacak.
ARAHABERİ
01 Mayıs 2025 - 11:16
EDİTÖR

Gazete ABC haber merkezi
İlginizi Çekebilir
















