Mustafa Varank: “Bursa yada Türkiyenin diğer illeri mevzu bahis olduğunu mücadele edip bu açılışlara katılıp bizleri mutlu ediyorsunuz. Burası Türkiyenin önemli akslarından bir yeridir. Bu üst geçit tamamlanacak ve bundan sonra 2 tane daha bu üst geçitten yapacağız. Bursalı hemşerilerimiz bu yatırımın ne kadar önemli olduğunun farkındalar. Burda yapılan bu açılışla birlikte burdaki trafik rahatlamış olacaktır. Diğer 2 kavşağımızıda önümüzdeki 2 yıl içerisinde tamamlamış olacağız. Değerli bakanımız biz Bursa’da hızlı trenimizi de görmek istiyoruz. Önümüzde ki yıl artık hızlı trenimize kavuşalım istiyorum." dedi.
Bursa Valisi Erol Ayyıldız: “Bazı şeyler küçük gibi görünse bile, kilitleri açmasından dolayı aslında büyük işler görürler. Kapılara büyük olursa olsun, açan ufacık bir anahtardır. Dolayısıyla, aslında Ankara'dan başlayan, Eskişehir, İnegöl, Bursa hattının oradan Kocaeli, İzmir ve İstanbul'u bağlayan hatta baktığınızda, işin özü İnegöl etrafında dönüyor. Bu hat aynı zamanda iş hattı, ekonomik hattı; yani Türkiye'nin ekonomisini bir nevi sırtlayan ve taşıyan bir attır. Dolayısıyla bu arada bulunan en önemli yer de İnegöl'dür.Sadece bu yatırım İnegöllü olarak değil, aslında tüm bu coğrafi alanı düşünerek aldığınızda, ne kadar önemli bir yatırımın şu anda yapıldığını anlarsınız. Bu alanda ben Sayın Bakanımıza, hem şahsım hem de ilim adına teşekkürlerimi arz ediyorum. Allah kendilerinden ve ekibinden razı olsun. Hepinizi hürmetle, saygıyla selamlıyorum.” dedi.
Törende önemli açıklamalarda bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu: “Öğleden sonra şehrimizin kalbine, Bursa Şehir Hastanesi ve yüksek hızlı tren garımıza nefes aldıracak bağlantı yollarının temelini yine Bursalı kardeşlerimizle beraber atacağız. Ama önce burada İnegöl'ün giriş kapısında ülkemizin doğudan batıya uzanan en önemli koridorlarından birini daha güvenli, daha hızlı, daha konforlu hale getirmenin gururunu yaşıyoruz. Biliyorsunuz, yol medeniyettir. Sanayi, üretim, turizm, ticaret, emniyet ve dünya ile bütünleşme demektir. Ekonomik büyümenin birinci şartı güçlü bir ulaşım altyapısıdır. Olmazsa olmazdır. Karayolu taşımacılığı, aktarmasız, güvenli, esnek, hızlı ve kolay ulaşımın vazgeçilmez ulaşım modu olarak çıkmaktadır. Karayolları, gelişmiş ülkeler için hem uluslararası hem de yurt içi taşımacılık faaliyetlerinde kilit bir rol oynamakta ve adeta lojistik sistemin kılcal damarları olarak hayati bir fonksiyonu üstlenmektedir. Bu gerçeğin bilinciyle, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde, yirmi üç yıllık dönem içerisinde karayolu adeta yeni bir çağın kapılarını aralamıştır. Ülkemizin dört bir yanında doğu, batı, kuzey, güney demeden her tarafı baştan başa standartlı yol ağlarıyla kara yolcu kardeşlerimizle donattık. 2002 yılında bakın, 6.501 kilometre yolumuz vardı. Bunu hep söylüyoruz ama tekrar etmekte de fayda var. Sadece altı birbirine bölünmüş yollarla bağlanıyordu. Bunu tam beş katı artırarak bugün 29.947 kilometreye çıkardık, çok şükür. Ve 77 ilimizi de bölünmüş yollarla birbirine bağlamış olduk. 1.714 kilometre olan otoyol ağımızı, Bursamızın da içerisinde olduğu illerde başta olmak üzere 3.796 kilometreye çıkardık. BSK kaplamalı yollarımızın uzunluğunu 8.591 kilometreden 31.527 kilometreye çıkardık. Hani Cumhurbaşkanımız diyor ya, "nereden nereye", gerçekten. Biz de bunları karayolcu kardeşlerimizle, bütün ekiplerimizle, milletvekillerimizle, il yönetimimizle, valiliklerimizle beraber çok şükür hayata geçirdik. Yüksek dağları tünellerle, derin vadileri köprü ve viyadüklerle geçerek birbirine bağladık. Köprü ve viyadük uzunluğumuzu 811 kilometreye çıkardık. Evet, oradaki kardeşimize biz de buradan selam ediyoruz. Uzunluğumuzu 833 kilometreye çıkardık. Değerli misafirler, fark ettiyseniz, bölünmüş yol uzunluğumuzu da 30.000 kilometrenin eşiğine getirdik. Sadece birkaç adım kaldı. Sene sonuna kadar inşallah 30.000 kilometreye çıkaracağız.
Cumhurbaşkanımız AK Partimizin seçim vaatlerinden 15.000 kilometre bölünmüş yol koymuştu ilk etapta ve insanlar şunu demişti: "Türkiye'de bu bölünmüş yolları nereye yapacaksınız?" Bakın, biz 15.000 kilometreyi bitirdik. Onun üzerine bir 8.000 daha, 9.000 daha yaptık. Ve şimdi 30.000 kilometrelere çıkarmış olduk, çok şükür. Dile kolay, hakikaten. Bu Bursa'dan yola çıksanız, bakın 30.000 kilometre, Bursa'dan yola çıksanız dünyanın çevresini dörtte üçünü arttırıyorsunuz. Yani dünyanın 40.000 kilometre, 30.000 kilometreyle dörtte üçü kadar bölünmüş yol yaptık. Şöyle de yaklaşabiliriz: Bursa'dan Çin'in Şanghay şehrine, yani Büyük Okyanusun kıyılarına kadar yaklaşık üç kez ulaşabilecek bir mesafe demektir. Yani bir gidiyorsunuz, dönüyorsunuz, sola bir daha gidiyorsunuz. Bu kadar yolları yapmış olduk, çok şükür. İnşallah, bitmeden biraz önce dediğim gibi 30.000 kilometreye yaklaşmış, yakalamış olacağız. Sadece birkaç kilometremiz kalmış oldu.
Bursa, tarihiyle, sanayisiyle, tarımıyla, ihracatıyla Türkiye'nin lokomotif şehirlerinden birisidir. İnegöl ise bunun lokomotifin en güçlü motorlarından biridir. Mobilya sektöründe dünya markası olmuş, her yıl milyarlarca dolar ihracat yapan, alın teriyle büyüyen bir ticaret merkezidir. Belediye başkanımız söyledi. Yüz altmış ülkeye gerçekten tebrik ediyorum. Allahuteala daha fazlasını yapmayı bizlere nasip etsin inşallah. İşte bu büyük üretim gücünün bu bereketli emek, dünyaya açılan kapısı da güvenli, hızlı ve kesintisiz yollarla olmalıdır elbette. Açılışını yaptığımız İnegöl giriş kavşağı tam da bu ihtiyaç için hayata geçmiştir. Bu, 152 metre uzunluğunda, 6 açıklıklı farklı seviyeli köprülü kavşak olarak inşa ettik, tasarladık. Bağlantı yollarıyla birlikte 1 kilometre uzunluğundaki projemiz, Bursa-İnegöl-Eskişehir devlet yolunun en kritik noktasında yükseldi. Bakın, İnegöl'ümüzün girişinde her gün ortalama gidiş-dönüş yaklaşık 60.000 araç giriş çıkış yapıyor. Ve bunların neredeyse beşte biri, yani 10.000'in üzerindeki ağır taşıt trafiğine sahip.
İşte tam bu yoğunlukta vatandaşlarımızın can ve mal güvenliğini en üst seviyede tutmak, aynı zamanda İnegöl mobilyasını dünyaya ulaştıran tırlarımızı, firmalarımızı, kamyonlarımızı kesintisiz akışa kavuşturmak için bu kavşağı inşa ettik. İnegöl giriş kavşağı artık şehir merkezine giriş-çıkış yapan araçlarımızla transit geçen ağır taşıtlarımızı birbirinden tamamen ayırmış durumda. Trafik yoğunluğunu azaltarak daha akıcı bir akış sağlamış olduk bu vesileyle. Böylece zamandan yıllık 1.200.000.000 lira, akaryakıttan 50.000.000 lira olmak üzere toplam yıllık 1.250.000.000 lira tasarruf sağlamış olacağız. Gerçekten bu rakamları sadece bir rakam olarak değerlendirmeyelim. Bakın, buraya yaptığımız yatırımı bir yıldan daha az bir sürede ülkemize kazandırmış oluyoruz. Yani sanayici, tacir kardeşlerimiz bilir, bunun ne anlama geldiğini de takdir ederler. Ne kadar doğru iş yaptığımızın belgesidir verdiğim rakamlar.“ dedi.


















