Gerçekleştirilen toplantıda açıklamalarda bulunan Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey: “Köylülelerimizin çiftçilerimizin bu yangında ne kadar destek olduğunu hep anlattım. Onlara bir teşekkür belgesi vermek bizim için bir sorumluluktur. O yangında bir çok şey yaşadık. Hem gürsu da Kestel ve yangınlarımız da orada ki sizlerin mücadelesini görmek ve şahitlik yapmak her insana nasip olmaz bizlere nasip oldu. Her insanımızın Bir ağacı kurtarmak için yanan hayvanı korumak için gösterdiği çabadan dolayı hepinize teşekkür ediyorum. 10 bin futbol sahası kadar yangında alanımızı kaybettik. Bu yangınlar tesadüfen çıkmadı. Bu 3 aydır 4 aydır anız yakmayın dememize rağmen geçen hafta yine bir anız yangınında önemli bir bölgemiz yandı. Anız yakmanın doğru olduğunu bizim insanımızın kafasına kim soktuysa kötülük etti. Yazın çıkan yangınların sebebi anız yakmaktandı.
Geçen yıl üniversite için de ki orman yangını yine anızdan yandı. Anızı yaktığınız da aslında binlerce canlıyı yok ediyorsunuz. O tarla da sizin tohumuzun verimli olması için çalışan canlı varlıkları yok ediyorsunuz. Ormanların için de olan milyonlarca canlıyı da yakıyorsunuz. Bir birkinin bir çiçeğinin döllenmesinde orada ki canlıların verimi çok büyük. Dünyada hiçbir canlıyı yok etmemiz lazım, onları korumamız lazım. Orada ki canlılar ektiğiniz buğdaya ve ürüne katkı sağlıyor, destek veriyor. Yapmayın yaptırmayın. Yine Gürsu’da Toki’ye doğru giderken iki tane genç motoru ile gelerek motorsikletlerinin arkalarına iki tane ayran kolisi koyarak yangın söndürmede mücadele eden arkadaşlarımıza ayran getirdik dediler. Bu kentin yeşilini korumak adına mücadele eden bütün insanlarımıza teşekkür ediyorum. Bursa önemli bir dayanışmanın örnekliğini tüm Türkiye’ye gösterdiler. Bursa bütünleşince dayanılınca başarılmayacak hiçbir şey yok. Bu teşekkür sizlere az bile. Sizlerle beraber bu Bursa daha büyük olacak, Bursa daha yeşil olacak. Sizlerle beraber koruma modülüne geçerek, oranın tamamını yeşil hale getirmek hepimizin sorumluluğu haline gelicek. Katkılarınıza teşekkür ediyorum. İnşAllah böylesi yangınları yaşamayız ancak hazırlıklı olmak zorundayız. İtfaiye bünyemize 100 araç daha alıyoruz ve dağıtımını yine çiftçilerimize yapacağız. 500’e yakın yangın söndürme tankerini dağıtmış olacağız. Biz onların faydasını çok gördük. Çok kurak bir mevsim yaşıyoruz. Artık dağımıza bile kar yağmıyor. Sizlerden istediğimiz su tasarrufu konusunda bir miktar daha duyarlı davranmanız. 1 Eylül’de çınarcık barajının açılışını yaptık. Eğer yetiştiremeseydik bir kaç gün önceden su kesintisine başlayacaktır. Mayıs ayında arıtma tesisini de devreye alınca Bursa olarak derin bir nefes almış olacağız.” dedi.

















