Bursa’nın yetiştirdiği önemli fotoğraf ustalarından Osman Önder’in anısına düzenlenen
BUFSAD Osman Önder Kupası 2025 Ödül Töreni ve Sergisi, Nilüfer Belediyesi Dr. Ceyhun
İrgil Sağlık Müzesi’nde gerçekleştirildi. Törende dereceye giren çalışmalar sergilenirken,
katılımcılar ödüllerini aldı.
Bursa Fotoğraf ve Sinema Amatörleri Derneği (BUFSAD) tarafından Bursa’da pek çok
fotoğrafçının yetişmesine katkı koyan Osman Önder’in anısını yaşatmak ve yenilikçi fotoğraf çalışmalarını teşvik etmek amacıyla ikinci kez düzenlenen yarışmaya büyük ilgi gösterildi. Yarışmaya 124 katılımcı, kendi içerisinde konu bütünlüğü olan 8’er fotoğraftan oluşan çalışmalarını gönderdi.
Uzman jüriler tarafından titizlikle değerlendirilen eserler arasından 30 çalışma birinci turu geçmeyi başardı. İkinci tur değerlendirmelerinin ardından ise 5 çalışma dereceye girmeye hak kazandı.
Törende BUFSAD Yönetim Kurulu adına konuşan Savaş Şener, etkinliğin bir kupa ve
serginin ötesinde bir vefa toplantısı olduğunu vurguladı. Osman Önder’in hayatını fotoğrafla geçirmiş bir sanatçı olduğunu belirten Şener, “Bir sanatçıyı anmak, onun bıraktığı izleri takip ederek olur. Onu en kıymetli anma şekli budur. Bu yarışmaya başlatan, katılan tüm arkadaşlarımıza ve jüri üyelerimize teşekkür ediyorum” dedi.
BUFSAD üyesi Hakan Aydın, Osman Önder'in insanları bir araya getirmesiyle tanınan bir
fotoğrafçı olduğunu hatırlatarak, “O, rahmetli olmasına rağmen hala dostları bir araya
getiriyor. Onun anısını bu fotoğraflar ve yarışmayla yaşatmak istedik. Bu organizasyonu
gerçekleştirdiği için BUFSAD’a teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.
BUFSAD üyesi Aylin Kırgözoğlu ise Osman Önder’in isminin bu yarışmayla yaşatılmasının
önemini vurgulayarak, “Osman Önder demek fotoğraf demek, insanlık demek, iyilik demek,
dostluk demek. Ondan çok şey öğrendik” diye konuştu.
Konuşmaların ardından dereceye giren fotoğrafçılara ödülleri takdim edildi. Katılımcılar
sergiyi gezerek birbirlerinin çalışmalarını inceleme fırsatı buldu.
BUFSAD Osman Önder Kupası 2025 Ödül Töreni ve Sergisi, Nilüfer Belediyesi Dr. Ceyhun
İrgil Sağlık Müzesi’nde gerçekleştirildi. Törende dereceye giren çalışmalar sergilenirken,
katılımcılar ödüllerini aldı.
Bursa Fotoğraf ve Sinema Amatörleri Derneği (BUFSAD) tarafından Bursa’da pek çokfotoğrafçının yetişmesine katkı koyan Osman Önder’in anısını yaşatmak ve yenilikçi fotoğraf çalışmalarını teşvik etmek amacıyla ikinci kez düzenlenen yarışmaya büyük ilgi gösterildi. Yarışmaya 124 katılımcı, kendi içerisinde konu bütünlüğü olan 8’er fotoğraftan oluşan çalışmalarını gönderdi.
Uzman jüriler tarafından titizlikle değerlendirilen eserler arasından 30 çalışma birinci turu geçmeyi başardı. İkinci tur değerlendirmelerinin ardından ise 5 çalışma dereceye girmeye hak kazandı.
Törende BUFSAD Yönetim Kurulu adına konuşan Savaş Şener, etkinliğin bir kupa veserginin ötesinde bir vefa toplantısı olduğunu vurguladı. Osman Önder’in hayatını fotoğrafla geçirmiş bir sanatçı olduğunu belirten Şener, “Bir sanatçıyı anmak, onun bıraktığı izleri takip ederek olur. Onu en kıymetli anma şekli budur. Bu yarışmaya başlatan, katılan tüm arkadaşlarımıza ve jüri üyelerimize teşekkür ediyorum” dedi.
BUFSAD üyesi Hakan Aydın, Osman Önder'in insanları bir araya getirmesiyle tanınan birfotoğrafçı olduğunu hatırlatarak, “O, rahmetli olmasına rağmen hala dostları bir araya
getiriyor. Onun anısını bu fotoğraflar ve yarışmayla yaşatmak istedik. Bu organizasyonu
gerçekleştirdiği için BUFSAD’a teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.
BUFSAD üyesi Aylin Kırgözoğlu ise Osman Önder’in isminin bu yarışmayla yaşatılmasınınönemini vurgulayarak, “Osman Önder demek fotoğraf demek, insanlık demek, iyilik demek,
dostluk demek. Ondan çok şey öğrendik” diye konuştu.
Konuşmaların ardından dereceye giren fotoğrafçılara ödülleri takdim edildi. Katılımcılarsergiyi gezerek birbirlerinin çalışmalarını inceleme fırsatı buldu.





















