Gerçekleştirilen yürüyüşte açıklamalarda bulunan Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey: “Şehitlerimizi, komutanlarımızı minnetle anıyorum. Onların 30 Ağustos'taki zaferiyle birlikte bu ülke vatan olmuştur ve onların sayesinde bu ülkeyi biz vatan yaptık. Onun için onlara minnet borçluyum. Bu ülkeyi korumaya, kollamaya da devam edeceğiz. 30 Ağustos Zafer Bayramımız kutlu olsun." dedi.
Konser alanında konuşmasına devam eden Başkan Bozbey: "Bursamızın dört bir yanından bu meydana koşam siz güzel insanlarla en içten duygularımla selamlıyorum. Bu akşam burada toplanan bu müthiş kalabalık inanın bana sadece bir bayram kutlaması değil cumhuriyetimize bağımsızlığıma ve geleceğimize sahip çıkmasının en güzel göstergesidir. Her geçen gün bursa milli bayramlarını daha büyük bir heyecanla yüksek katılımla ve daha büyük bir yürekle katılıyor. Sizlerle gurur duyuyorum Bursalılar. İyi ki varsınız iyi ki Bursalıyız iyi ki cumhuriyetin çocuklarıyız. Bugün tarihinizin dönüm noktalarının birinin zafer bayramının 103. Yıldönümü onurla gururla ve coşkuyla sizlerle beraber kutlanıyor. Eğer 30 ağustos zaferi olmasaydı bursamız düşman işgalinden kurtulamazdık. 30 ağustos zaferi olmasaydı cumhuriyetimizin temelleri atılamazdı ve bu güzel vatanımız olmazdı. 30 ağustos bize bir zafer değil bir vatan armağan etti. 30 ağustos özgürlüktür bağımsızlıktır millet olma bilincidir. Boynunda idam fermanı ile anadoluya gelen Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ümüz ve silah arkadaşlarının bize armağanıdır. 30 ağustos kadınıyla erkeğiyle genciyle canlarını ortaya koyanların mirasıdır bizlere. Biz bu mirasın bilinci olarak söz konusu vatansa millet tek yürek zafer tek hedeftir bizim için. Bu büyük zafer kanla canla ve inançla kazandı. Bu topraklatın her karışı şehitlerimizin ve Gazilerimizin kanları ile vatan oldu. O büyük insan dünyanın asrın liderine ordu yok dediler kurulur dedi, para yok dedi bulunur dedi, düşman çok dediler yenilir dedi ve dediklerini yaptı. Gazi Paşamızın her girdiği savaşta galip gelmiştir. O büyük lider astın liderini hep beraber örnek almalıyız. Bu anlamlı günde cumhuriyetin kurucusu ve silah arkadaşlarını ve tüm milli mücadele kahramanlarımızı şehitlerimizi ve gazilerimizi saygı minnetle anıyorum.” dedi.

















