Kiracı ve ev sahibi arasındaki davalar mahkemelerde yığılırken, Yargıtay devreye girerek yanlış verilen kararları düzeltti. Ev sahipleri Semiha ve Yusuf Koldaş, 5 yıllık kira sözleşmesi bulunan evlerini kiracısı Bayram Ok’tan tahliye etmek için dava açtı. Tahliye gerekçesi olarak, evde kendilerinin ve müşterek çocuklarının oturma ihtiyacı gösterildi. Ancak kiracının avukatı Muhammed Ok, ihtiyaç iddialarının samimi olmadığını belirterek davanın reddini talep etti.İlk derece mahkemesi ise 15 Ağustos 2020 tarihinde başlayan kira kontratını göz ardı ederek, ev sahiplerinin başka bir taşınmazı bulunmadığını ve ihtiyacın gerçek, samimi ve zorunlu olduğunu öne sürerek davayı kabul etti.
ARAHABERİ
Yayınlanma: 07 Kasım 2025 - 13:18
Ev Sahiplerine Kötü Haber!
Yargıtay, sözleşme süresi dolmadan “eve ihtiyacım var” diyerek kiracısını tahliye etmek isteyen ev sahibini haksız buldu. Kararda, kiracının sözleşme süresi bitmeden çıkarılamayacağı ve “konut ihtiyacı” gerekçesinin ancak sözleşme sonunda geçerli olabileceği vurgulandı.
ARAHABERİ
07 Kasım 2025 - 13:18

















