İsrail Güvenlik Kabinesi’nin, Batı Şeria’da 22 yeni yerleşim biriminin inşasına onay verdiği bildirildi. Yerel basında çıkan haberlere göre, kararın geçtiğimiz hafta gerçekleştirilen gizli bir oylamada alındığı ifade edildi. Kararın, İsrail Savunma Bakanı Yisrael Katz ve aşırı sağcı olarak bilinen Maliye Bakanı Bezalel Smotrich tarafından sunulan öneri doğrultusunda alındığı aktarıldı. Yeni yerleşimlerin, daha önce Filistinlilere ait olduğu belirtilen alanlarda inşa edilmesi planlanıyor.


Yesha Council: "1967'den Bu Yana En Önemli Karar"
Batı Şeria’daki yerleşim faaliyetlerini destekleyen “Yesha Council” adlı kuruluşun Başkanı Israel Ganz, yerel medyaya yaptığı açıklamada, kabinenin aldığı bu kararın “1967’den bu yana verilen en önemli karar” olduğunu ileri sürdü. İsrail makamları, söz konusu karara ilişkin henüz resmî bir açıklama yapmadı. Uluslararası toplumun büyük bölümü, Batı Şeria’da inşa edilen Yahudi yerleşim birimlerini uluslararası hukuka aykırı ve yasa dışı olarak değerlendiriyor.

















