Gürsu’da her yıl 11 Kasım’da düzenlenen “Milli Ağaçlandırma Günü” etkinlikleri kapsamında bu yıl “Yeşil Vatan Seferberliği” temasıyla binlerce fidan toprakla buluştu. “Şahidimiz toprak, imzamız fidan, sevdamız Yeşil Vatan” sloganıyla gerçekleştirilen etkinlikte, Bursa genelinde 12 ilçede 90,7 hektar alanda toplam 96 bin fidan dikildi.
2025 yılı fidan dikim töreni, Gürsu ilçesi Karahıdır Mahallesi’nde geçtiğimiz temmuz ayında çıkan orman yangınında zarar gören bölgede yapıldı. Tören 11 Kasım Salı günü saat 11.11’de başladı. Bursa Valisi Erol Ayyıldız, AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Varank, AK Parti Bursa İl Başkanı Davut Gürkan, Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık, Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, Bursa Orman Bölge Müdürü Erdal Şahan, yangın şehitlerinin aileleri, kamu kurum ve kuruluşları, yerel yönetimler, sivil toplum kuruluşları, öğrenciler ve vatandaşlar törende yer aldı. Törenin ardından katılımcılar, yangından etkilenen alana 30 bin fidan dikti.
Yanan alanlarda kızılçam, fıstıkçamı, çınar, kestane, defne, ıhlamur, servi, sedir ve mazı fidanlarından oluşan 300 bin fidan ile Bursa’ya yakışan yeni bir orman kurulacak.
TBMM Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi ve İletişim Teknolojileri Komisyonu Başkanı ve AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Varank, törende yaptığı konuşmada, yanan alanların yalnızca orman yapılabileceğini vurgulayarak, “Kanunen de anayasayla da sabittir ki yanan alanlar, yanan ormanlar sadece orman yapılabilir. Bugün burada ağaçlandırmaya başlıyoruz ve alanlar hazır hale geldiğinde de ağaçlandırmayı tamamlamış olacağız” dedi.


2025 yılı fidan dikim töreni, Gürsu ilçesi Karahıdır Mahallesi’nde geçtiğimiz temmuz ayında çıkan orman yangınında zarar gören bölgede yapıldı. Tören 11 Kasım Salı günü saat 11.11’de başladı. Bursa Valisi Erol Ayyıldız, AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Varank, AK Parti Bursa İl Başkanı Davut Gürkan, Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık, Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, Bursa Orman Bölge Müdürü Erdal Şahan, yangın şehitlerinin aileleri, kamu kurum ve kuruluşları, yerel yönetimler, sivil toplum kuruluşları, öğrenciler ve vatandaşlar törende yer aldı. Törenin ardından katılımcılar, yangından etkilenen alana 30 bin fidan dikti.
Bursa’ya Yakışan Yeni Orman Kurulacak
26 Temmuz 2025 tarihinde çıkan orman yangınında 953 hektarlık alan zarar görmüştü. Olumsuz hava koşullarına rağmen 29 Temmuz’da kontrol altına alınan yangın, 4 Ağustos’ta tamamen söndürüldü. Yangının ardından Orman Genel Müdürlüğü ekipleri, hasar tespitlerini tamamlayarak yeniden ağaçlandırma çalışmalarına başladı.
Yanan alanlarda kızılçam, fıstıkçamı, çınar, kestane, defne, ıhlamur, servi, sedir ve mazı fidanlarından oluşan 300 bin fidan ile Bursa’ya yakışan yeni bir orman kurulacak.
TBMM Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi ve İletişim Teknolojileri Komisyonu Başkanı ve AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Varank, törende yaptığı konuşmada, yanan alanların yalnızca orman yapılabileceğini vurgulayarak, “Kanunen de anayasayla da sabittir ki yanan alanlar, yanan ormanlar sadece orman yapılabilir. Bugün burada ağaçlandırmaya başlıyoruz ve alanlar hazır hale geldiğinde de ağaçlandırmayı tamamlamış olacağız” dedi.
Gürsu Yeniden Yeşillenecek
Yangın söndürme çalışmalarına gönüllü katılarak hayatını kaybeden vatandaşlara rahmet dileyerek konuşmasına başlayan Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık, şunları söyledi:
“Yangında kendi harçlıklarıyla yangın söndürme çalışmalarına katılan üç şehidimizin ikisinin ailesi de bugün burada. Hem Kazım Bayrak hem de Mehmet Şimşek kardeşlerimize Allah’tan rahmet diliyoruz. İnşallah o gün gösterdiğimiz azmi bugün de göstererek arkamızdaki simsiyah alanı yemyeşil hale getireceğiz.”






















