Avrupa Birliği'nden (AB) "Bursa siyah inciri" adıyla coğrafi işaret tescili alan meyvenin hasadı, ağustos ortası itibarıyla başladı. Avrupa, Orta Doğu ve Uzak Doğu ülkelerine gönderilen incirde, zirai don nedeniyle yaşanan rekolte kaybına rağmen ürün kalitesi üreticileri memnun ediyor.
Geçen yıl 30 bin ton olan rekoltenin, zirai don etkisiyle 20 bin tona düştüğünü vurgulayan Altınkaya, "20 bin ton incirin yaklaşık 17 bini yurt dışına, 3 bini iç piyasaya gidiyor. Avrupa, Orta Doğu ve Uzak Doğu ülkeleri başlıca ihracat noktalarımız. Bursa inciri kalitesi, raf ömrü, iri taneleri ve rengiyle fark yaratıyor." ifadelerini kullandı.

Rekolte Azalsa da Kalite Yüksek
Osmangazi Ziraat Odası Başkanı İsmail Altınkaya, bu yıl geçen seneye göre hasadın bir hafta erken başladığını, ancak don nedeniyle sezonun erken biteceğini belirtti. Altınkaya, "Filizler dondu, ağaçlar toparlanmaya çalışıyor ancak mahsul bu kadar. Yine de sezon iyi geçiyor, piyasa fena değil." dedi.
Geçen yıl 30 bin ton olan rekoltenin, zirai don etkisiyle 20 bin tona düştüğünü vurgulayan Altınkaya, "20 bin ton incirin yaklaşık 17 bini yurt dışına, 3 bini iç piyasaya gidiyor. Avrupa, Orta Doğu ve Uzak Doğu ülkeleri başlıca ihracat noktalarımız. Bursa inciri kalitesi, raf ömrü, iri taneleri ve rengiyle fark yaratıyor." ifadelerini kullandı.
Dürdane Mahallesi’nde İhracat Hızı Kesilmiyor
Siyah incir üretiminin yoğun olduğu Dürdane Mahallesi Muhtarı Muhsin Candar, 350 hanenin tamamının incir yetiştirdiğini söyledi. Geçen yıla göre yaklaşık yüzde 35 rekolte kaybı yaşandığını belirten Candar, "Bu yıl 1500 ton ürün bekliyoruz, bunun 1000 tonu ihraç edilecek. Almanya başta olmak üzere İngiltere, Fransa, İtalya, Hollanda, Rusya ve Arap ülkelerine gönderiyoruz. ABD hariç dünyanın her yerine ihracat yapılıyor." dedi.





















